Created with Highcharts 4.0.3Chart context menuTotale årlige lejemåls udgifterHusleje mv.:43,2 %Drift & Forsyning:16,8 %Services:40,0 %© fm3.dk


         
Samlede Årlige drifts udgifter:    
         
Årlig drift pr. medarbejder pr. måned:    
       
        
Total for lejemålet i kontraktens løbetid:    
       
Total pr. medarbejder pr. måned:    




    Læs: Totalpris, 6.000 pr.arbejdplads pr. måned

Lejemål - husk alle udgifter !

Omkostningerne til en arbejdsplads er ikke kun husleje, men også en række andre udgifter.
Desuden koster det både at flytte ind og flytte ud.
Udgifter der skal medregnes når man skal se på de totale udgifter for et lejemål.

Start med at udfylde de grønne felter.
Du kan også ændre tallene i de øvrige felter, så de passer til netop din situation:


Antal medarbejdere:    
Lejemål antal m²:    
Depositum, antal mdr.:    
Uopsigelighed, antal år    
       

Årlige udgifter:

     
       
Husleje mv.
kr. pr. år
  Udgift pr. år
Husleje pr. m²  
Dækningsafgift pr. m²  
     
       
Drift & Forsyning
kr. pr. år
  Udgift pr. år
Drift pr. m²  
Varme pr. m²  
Vand pr. m²  
El pr. m²  
     
       
Services
Tilvalg kr. pr. år   Udgift pr. år
Rengøring pr. m²  
Alarm pr. m²  
Forsikring pr. m²  
Planteservice pr. m²  
   
Reception  
Post/pakkeordning  
         
  kr. pr. medarb. pr. år.

   
Internet og mobiltelefon  
Kopimaskine, leasing+service  
Kaffemaskine m. forbrug  
Kantineordning  
     
       
       
Indflytning:     Engangsbeløb
Depositum    
IT Kabling, pr. m²  
       
Møbler og udstyr:      
Arbejdsborde stk. á   
Arbejdsstole stk. á   
Reoler stk. á   
Mødeborde stk. á   
Mødestole stk. á   
AV udstyr stk. á   
     
       
       
Fraflytning:     Engangbeløb
Re-etablering af lejemål med      
maling, gulvtæpper mv. pr. m²  
       


Alle beløb er gennemsnitlige, erfaringsmæssige nøgletal til brug for benchmarking.
Der er mulighed for både at indtaste egne tal og fravælge udgiftsposter, hvis disse ikke er relevante.

Ovennævnte er en forsimplet model, idet der er en række øvrige udgifter, man skal være opmærksomme på bl.a.:

  - Ledelsestid både ved etablering, daglig drift og fraflytning
  - Administrativ tid til indgåelse af aftaler, betaling af regninger mv.
  - Udgifter til vedligehold af lejemål og interne flytninger
  - Evt. finansieringsomkostninger til indflytningsudgifter


OBS:
Alle beregninger er vejledende og alene til brug for illustration af fordeling mellem de forskellige udgiftstyper. Der tages forbehold for fejl og mangler.