Ørsted - Arealoptimering som katalysator for ny firmakultur
Situation:
Behov for arealoptimering dels for at reducere omkostninger dels for at skabe en ny forretningskultur med mere tværgående samarbejde med 'one company' tankegang.
Indsats:
• |
Oplæg til porteføljestrategi baseret på dataindsamling, feltstudie og scenarier for konkret implementering
|
• |
Beslutning i koncernledelsen og udmelding til de enkelte forretningsområder
|
• |
Involverende proces med repræsentanter for hvert forretningsområde faciliteret af Ørsted FM’s projektledelse og understøttet af arkitekt og bygherrerådgiver.
|
• |
Gennemførelse af det samlede projekt i en række mindre projekter imens lokationerne stadig er daglig arbejdsplads. Faste månedlige projektmøder fælles for alle forretningsområder for koordinering og status Jævnlige opdateringer på intranet om status og planer.
|
• |
Efter afslutning af projektet gennemføres en ’tour de chambres’, hvor hvert forretningsområde/klynge af bygninger på skift holder åbent hus og indvielse for alle medarbejderne.
|
Resultat:
• |
10% reduktion af areal fra 7 lokationer til 5 lokationer
|
• |
Årlig driftsbesparelse min. kr. 5,6 mio.
|
• |
Skabt 350 ekstra arbejdspladser for vækst med ny fleksibel indretning med aktivitetsbaserede arbejdspladser.
|
• |
Forbedring af indeklima og mødeforhold gennem opdatering af bygningerne |
|
 |
Download Case Ørsted som pdf
|